کد خبر: ۵۵۰۱۷
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
مدیر عامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران درباره وضعیت تامین برق برای تابستان آینده توضیحاتی داد و اعلام کرد تعرفه برق افزایش نمی یابد.

مصطفی رجبی مشهدی در نشست خبری در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران افزود: امسال افزایش تعرفه برق نداریم، اما مشترکان باید مراقب استفاده از وسایل پر مصرف باشند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شده تابستان آینده از گرم‌ترین تابستان‌ها باشد و هر میزان دمای هوا افزایش یابد میزان مصرف برق هم بیشتر می‌شود.

رجبی مشهدی بیان کرد: بر این اساس سناریوهای متعددی برای تابستان آینده تدارک دیده شده تا بتوان تابستانی با برق پایدار داشته باشیم.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: این برنامه شامل ۱۸۰ اقدام عملیاتی است که بخشی شامل افزایش ظرفیت نیروگاه‌های جدید و بخشی هم ناشی از همکاری خوب مردم خواهد بود.

    تعرفه برق و گاز واحدهای مسکونی و تجاری مشخص شد

رجبی مشهدی گفت: در بخش افزایش ظرفیت برنامه توسعه نیروگاه‌های حرارتی شامل گازی و سیکل ترکیبی است و علاوه بر آن نیز نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دستور کار قرار گرفته که ۹۰۰ مگاوات نیروگاه‌های مرسوم و آنهایی که قرارداد با وزارت نیرو دارند، می‌شود.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات هم ظرفیت جدید وارد شبکه برق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توانیر از تلاش برای افزایش تولید قابل‌ملاحظه برای تابستان سال آینده خبر داد و گفت: علاوه بر آن در حوزه شبکه انتقال و فوق توزیع ۷۷ پروژه تعریف شده است، برای مناطقی است که ضعف‌هایی به لحاظ انتقال و توزیع داشته‌اند؛ بهبود شبکه توسعه در دستور کار است که روند پیشرفت پروژه مناسب است.

رجبی مشهدی افزود: برنامه مفصلی از جمله در بخش خانگی دیده شده است که در سال گذشته در دستور کار بوده و شامل مشارکت ۴۰ درصدی مشترکان در مدیریت مصرف بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: این برنامه توسعه یافته و در بخش‌های مختلف از جمله تجاری و کشاورزی هم صرفه‌جویی صورت گیرد تا بتوان برق مطمئن را برای تابستان تامین کرد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: برای بخش صنعت هم بر اساس قانون مانع‌زدایی از تولید تاکنون ۸۷۰ مگاوات به ظرفیت تولید کشور اضافه شده و همچنین تکلیف شده که ۱۰ هزار مگاوات احداث شود و تا تابستان سال آینده پیش‌بینی این است که یک هزار و ۷۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شود.

رجبی مشهدی گفت: به طور قطع با تولید این نیروگاه‌ها فشار از شبکه سراسری کاسته خواهد شد.

وی درباره برنامه افزایش تعرفه برای سال آینده هم خاطرنشان کرد: افزایش تعرفه در دستور کار نیست و تعرفه مشترکانی که زیر الگو مصرف دارند تفاوت چندانی در تعرفه نخواهد داشت و بر اساس تعرفه‌های یارانه‌ای خواهد بود.

مدیرعامل توانیر افزود: مشترکانی که بیش از الگو مصرف دارند قبوض افزایشی خواهند داشت. البته امید است با طرح‌های تشویقی مشارکت بیشتر مردم را شاهد باشیم و صرفه‌جویی منجر به این شود که برق در بخش‌های مولد کشور به مصرف برسد.

رجبی مشهدی درباره میزان صرفه‌جویی از مسیر اعمال پاداش ادامه داد: ۲۰۰ مگاوات کاهش مصرف در تابستان در بخش خانگی داشتیم و قطعاً این برنامه‌ها توسعه پیدا خواهد کرد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها